Rektors hjørne

Vi er godt i gang med et nytt skoleår, og energien på skolen er allerede svært god. Elevene våre, 41 i tallet, er delt inn i fire ulike grupper som gir mulighet for tett oppfølging og et godt klassemiljø. Dette legger grunnlaget for læring og trygghet, noe vi anser som svært viktig.

I løpet av de første ukene har vi allerede gjennomført flere turer, som er tradisjoner hos oss. Turene gir elevene mulighet til å styrke fellesskapet, oppleve naturen og lære gjennom praktiske erfaringer utenfor klasserommet. Dette er en viktig del av skolens pedagogikk.

I tillegg har vi en kreativ og dedikert stab som alltid gjør det lille ekstra for at både elever og skolen skal blomstre. Våre lærere er engasjerte i å skape inspirerende læringssituasjoner, og de legger stor vekt på å tilrettelegge for individuelle behov og interesser.

For å sikre et stabilt og trygt miljø for våre elever, tar vi ikke inn nye elever etter 30. september. Unntaket er om det foreligger særlige tunge grunner, hvor avgiverskolen må betale for en skoleplass på Vollan. Denne praksisen hjelper oss med å bygge et trygt og forutsigbart miljø, hvor elevene føler seg inkludert og ivaretatt fra starten av skoleåret.

Vi må også informere om at vi for tiden har tekniske problemer med skolens Facebook-side. Dette gjør at vi dessverre ikke har fått lagt ut våre ukentlige rapporter som mange foresatte er vant til å følge. Vi jobber med å løse dette problemet så raskt som mulig, og vi vil holde dere oppdatert.

Vi ser frem til et spennende og lærerikt skoleår sammen!

Rektor Kjetil